پرسش های متداول مشتریان روینا
در ادامه به پرسش های متداول اکثر مشتریان فروشگاه روینا می پردازیم:
سوالات متداول درباره حساب کاربری
1- آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری و ایمیل من وجود دارد؟
شما میتوانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار باید با وارد کردن شماره تماس خود و دریافت کد تایید وارد حساب کاربری خود شوید ، سپس با کلیک روی گزینه “پروفایل من” به صفحه ای منتقل می شوید که در بخش “اطلاعات کاربر” امکان “ویرایش اطلاعات” وجود دارد .
2- آیا میتوانم به اطلاعات خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشم؟
برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی ، باید با حساب کاربری خود وارد شوید ، سپس روی گزینه ” سفارشات من ” کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده شود . البته ، سفارشاتی برای شما قابل مشاهده است که قبل از ثبت آن ها عضو سایت شده باشید .
ثبت و پیگیری سفارش
1- آیا برای خرید از روینا حتما باید در سایت عضو باشم ؟
خیر ، با این که بدون وارد شدن به سایت می توانید یک کالا را به سبد خرید اضافه کنید ، اما برای پیگیری و مشاهده سفارشات قبلی خود باید با حساب کاربری خود وارد سایت شده و یا در هنگام خرید ، عضویت خود را تکمیل کنید .
با عضویت در روینا می توانید :
– سریعتر و سادهتر خرید کنید
– به سادگی سوابق خرید و فعالیتهای خود را مدیریت کنید
– لیست علاقمندیهای خود را بسازید و تغییرات آنها را دنبال کنید
– نقد، بررسی و نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذارید
– در جریان فروش های ویژه و قیمت روز محصولات قرار گیرید .
2- آیا در تمام ساعات شبانه روز میتوانم سفارش خود را ثبت کنم؟
شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته میتوانید سفارش خود را ثبت کنید .
3- آیا می توانم برای شخص دیگری از روینا خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟
بله ، پس از انتخاب کالاهای مورد نظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید ، ثبت سفارش در 4 مرحله تکمیل خواهد شد:
1) افزودن محصول به سبد خرید
2) اطلاعات ارسال سفارش
3) بازبینی سفارش
4) اطلاعات پرداخت
درمرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش ” انتخاب آدرس” شما می توانید با انتخاب گزینه ” افزودن آدرس جدید ” آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید .
4- از وضعیت سفارشی که ثبت کرده ام ، چگونه میتوانم مطلع شوم ؟
روینا با ارسال ایمیل، مرحله به مرحله وضعیت سفارش را به شما اعلام میکند. همچنین برای اطلاع از وضعیت سفارش، میتوانید وارد حساب کاربری خود شوید و با کلیک روی گزینه “سفارشات من” از وضعیت آن مطلع شوید .
5- آیا می توانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم ؟
خیر ، در حال حاضر تنها کالاهایی امکان سفارش گذاری دارند که در روینا با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شده اند .
6- میتوانم سفارشم را ابطال کنم یا تغییر بدهم ؟
تا پیش از تایید نهایی سفارش و کلیک روی آیکون اتمام خرید شما میتوانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید . پس از تایید نهایی سفارش و اتمام خرید و در مرحله پرداخت و ثبت سبد ، شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید . از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن ، با واحد پیگیری سفارشات تماس بگیرید .
7- بعد از ثبت سفارش ، برای اطمینان از پردازش آن باید با روینا تماس بگیرم ؟
خیر ، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش ، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش ما با شما تماس خواهند گرفت .
8- می توانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟
بله ، به منظور تسریع فرایند پردازش و ارسال سفارش و نیز کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش ، مشتریان محترم می توانند سفارش خود را از طریق شبکه های اجتماعی یا پیامک در رومیس ثبت نمایند .
کالاهای عرضه شده در رومیس
1-کالاهایی که موجود نیستند ، چه زمانی در سایت برای فروش عرضه خواهند شد ؟
گاهی به دلایل مختلف مانند عدم عرضه رسمی و گسترده محصول در ایران ، وضعیت برخی از کالاها در وب سایت به ” ناموجود ” تغییر پیدا می کند و اعلام زمان دقیق عرضه دوباره آنها ممکن نیست ، با این حال روینا تلاش میکند تا این کالاها مجدداً در کمترین زمان در وب سایت ارائه شوند . در صورتی که قصد خرید کالایی با وضعیت ” ناموجود ” یا ” به زودی ” را دارید ، می توانید برای اطلاع از موجود شدن و عرضه کالا در سایت ، از سرویس ” به من اطلاع بده ” که در صفحه جزئیات محصول قرار دارد ، استفاده کنید تا به هنگام عرضه آن کالا در سایت ، از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی شود .
2- آیا ممکن است کالایی را که سفارش می دهم موجود نباشد ؟
کالاهای دارای قیمت که در روینا با وضعیت ” موجود ” مشخص شده ، در انبار فروشگاه موجود و قابل سفارش گذاری هستند . بنابراین هنگام ثبت سفارش این کالاها نیازی به استعلام موجودی نیست و سفارش در سریع ترین زمان ممکن پردازش و تحویل خواهد شد . البته گاهی برای برخی از کالاها در صورت ثبت
سفارش ها با تعداد بالا و همزمان ، ممکن است موجودی آن کالا به اتمام برسد . در این موارد به سرعت اقدام به تکمیل موجودی کالا می شود ولی در صورت امکان پذیر نبودن ، عرضه آن کالاها در سایت به صورت موقت متوقف می شود و حتما از طریق پیامک به مشتری اطلاع رسانی خواهد و اگر هزینه را به صورت آنلاین پرداخت کرده باشید پشتیبانی فروشگاه با شما برای عودت وجه تماس خواهد گرفت .
همچنین در طرح تشویقی فروش شگفت انگیز روزانه ، تعدادی از محصولات با تخفیف هایی بسیار ویژه تر نسبت به فروش های ویژه عرضه می شوند که تنها برای چند ساعت امکان سفارش گذاری دارند . در مواردی که به دلیل استقبال کاربران موجودی کالا زودتر از موعد مقرر به پایان برسد ، وضعیت کالا به ” ناموجود ” تغییر می کند و امکان سفارش گذاری وجود نخواهد داشت .
3- آیا تعداد خرید از یک کالا در رومیس محدودیتی دارد ؟
به طور کلی محدودیتی برای سفارش تعدادی یک کالا در سایت وجود ندارد ، با وجود این با توجه به اینکه موجودی قابل فروش برای هر کالا در هر زمان متفاوت است ، برخی اوقات محدودیت هایی در تعداد قابل سفارش از یک کالا اعمال می شود .
سوالات متداول در زمینه پرداخت
1- مبلغ سفارشم را چگونه میتوانم پرداخت کنم ؟
همگی کاربران روینا میتوانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارت های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت ، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند . همچنین ، مشتریان می توانند هزینه را هنگام تحویل سفارش ، در محل به صورت نقدی یا از طریق دستگاه کارتخوان سیار پرداخت کنند . برای اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه روشهای پرداخت مراجعه کنید .
2- با استفاده از کارت کدام بانک ها می توان هزینه سفارش را اینترنتی پرداخت کرد ؟
شما می توانید با استفاده از همه کارت های بانکی عضو شبکه شتاب در روینا، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنید .
3- آیا پرداخت در محل، شرایط و محدودیتهایی دارد ؟
بله ، هنگامی که تعداد و مبلغ سفارش از میزان خاصی بالاتر باشد امکان پرداخت نقدی وجود ندارد که این محدودیت در تماس تلفنی مرکز امور مشتریان روینا به مشتری اعلام خواهد شد .
4- ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد ، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد ؟
گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود . اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد . در این حالت معمولاً پول شما در حساب های میانی بانک است و خود بانک مغایرت ها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت می دهد . اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد ، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود .
5- آیا می توانم وجه سفارش خود را به صورت اقساطی پرداخت کنم ؟
در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد .
6- آیا می توانم برای پرداخت سفارش خود چک بدهم ؟
خیر ، برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی روینا از پذیرش هر گونه چک بانکی معذور است .
7- آیا پرداخت اینترنتی وجه سفارش در رومیس امن است ؟
پرداخت اینترنتی به گونه ای طراحی شده که امن و راحت باشد . با وجود این شما برای خرید از فروشگاه اینترنتی روینا هنگام هر گونه پرداخت اینترنتی برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکته های زیر را رعایت فرمایید :
– با مشاهده قسمت آدرس (Address Bar) ، در مرورگر (Browser) وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده می شود به عبارت دیگر باید در ابتدای آدرس ، https وجود داشته باشد .
– قبل از ورود اطلاعات از وجود قفل طلایی رنگ در قسمت بالا و سمت راست صفحه مرورگر وب خود مطمئن شوید، در صورت عدم مشاهده این قفل از وارد کردن اطلاعات کارت خود خودداری کنید .
– برای ورود اطلاعات کارت خود حتماً از صفحه کلید مجازی موجود استفاده کنید .
ارسال سفارشها
1- هزینه ارسال سفارش چگونه محاسبه می شود ؟
هزینه پست پیشتاز به مبلغ 35.000 تومان و در فرم سبد خرید به آگاهی مشتریان می رسد . اما ، این فقط بخشی از هزینه های بسته بندی و ارسال سفارش شما است که توسط شما پرداخت می شود و ما بقی هزینه ها را خود فروشگاه به عهده می گیرد .
2- آیا می توانم سفارش خود را در روز و ساعت معینی تحویل بگیرم ؟
زمان رسیدن ارسالهای خارج از مشهد پس از تحویل به پست ، بر اساس محدوده جغرافیایی از 72 ساعت تا روز متغیر است ، بنابر این روز رسیدن سفارش با توجه به خدمات پستی مشخص است اما ساعت آن را نمی توان به طور دقیق تعیین کرد .
روینا همه تلاش خود را می کند تا سفارش حدود روز و ساعت درخواستی به دست شما برسد . با وجود این به دلیل مسائل مختلف مانند برنامه زمان بندی ارسال در فروشگاه روینا و مشکلات ترافیکی ، وعده تحویل دادن کالا راس ساعت خاص برای ما مقدور نیست .
3- پس از این که سفارشم را ثبت کردم ، چقدر طول می کشد که به دستم برسد ؟
زمان رسیدن سفارش به دست مشتری بر اساس فاکتورهایی مانند محل و نحوه تحویل متفاوت است . برای اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه روشهای ارسال مراجعه کنید .
4- می توانم کالایی را که سفارش داده ام با مراجعه به روینا به صورت حضوری تحویل بگیرم ؟
از آنجا که فروشگاه روینا یک فروشگاه اینترنتی است و یکی از اهداف آن کاهش دادن سفرهای درون شهری غیر ضروری است ، تحویل حضوری سفارش در محل کالا امکان پذیر نیست .
5- تحویل اکسپرس مشهد در چه محدوده ای امکانپذیر است ؟
در تمام مناطق مشهد با توجه به هماهنگی های قبلی سفارشات سریعتر به دست مشتری خواهند رسید.
6- سفارش ها چه زمانی به پست تحویل داده می شود؟
همه سفارش ها پس از طی مراحل پردازش ، به طور روزانه تحویل واحد پستی مستقر در محل پردازش سفارش های فروشگاه روینا می شوند.
7- آیا می توانم سفارشی را که با پست پیشتاز ، ارسال شده رهگیری کنم ؟
بله ، شما برای رهگیری سفارشی که با پست پیشتاز یا حتی سفارشی ارسال شده میتوانید شماره 20 یا 24 رقمی مرسوله را در آدرس زیر وارد کنید:
http://itemtracking.post.ir/
سوالات متداول درباره گارانتی
1- اگر از تاریخ گارانتی کالایی که خریده ام ، مدتی گذشته باشد ، دوره گارانتی آن کالا چگونه محاسبه می شود ؟
طی قرارداد بین روینا و تامین کنندگان ، تاریخ شروع گارانتی بیشتر کالاها ، بر اساس تاریخ فاکتور فروش فروشگاه روینا محاسبه می شود و تاریخ مندرج در برگه گارانتی به تنهایی معیار اعتبار گارانتی نیست . بنابر این اگر کالایی را دریافت کردید که مدتی از تاریخ شروع گارانتی آن گذشته بود جای نگرانی نیست و با ارائه فاکتور فروش خود میتوانید از خدمات گارانتی کالا استفاده نمایید . با این حال برای اطمینان بیشتر با خدمات پس از فروش فروشگاه اینترنتی روینا تماس بگیرید .
خدمات پس از فروش
1- آیا همه کالاها، شامل مهلت 7 روزه گارانتی تعویض ، می شوند ؟
روینا برای کلیه محصولات خریداری شده از طریق سایت ، 7 روز فرصت برای بازگرداندن کالا در نظر گرفته است . شرط استفاده از این فرصت ، فقدان هرگونه آسیب فیزیکی به کالا یا بسته بندی آن است .
عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای از جزییات کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد . ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا ، مشخصات فنی درج شده در وب سایت است. برای دریافت اطلاعات بیشتر از چگونگی و شرایط استفاده از مهلت 7 روزه گارانتی تعویض به صفحه رویه های بازگرداندن کالا مراجعه کنید .
2- اگر کالای ارسال شده با آنچه سفارش داده ام و یا آنچه در سایت دیده ام مغایرت داشت ، چه اقدامی باید انجام دهم ؟
با خدمات پس از فروش تماس بگیرید (از طریق تلفن یا ارسال پیام از طریق صفحه تماس با ما) و برای اطلاعات بیشتر از چگونگی و شرایط خدمات پس از فروش به صفحه رویه باز گرداندن کالا مراجعه کنید .
3- اگر کالای که خریداری کردهام ، ایراد فنی یا آسیب دیدگی داشت ، چه اقدامی باید انجام دهم ؟
با خدمات پس از فروش تماس بگیرید (از طریق تلفن یا ارسال پیام از طریق صفحه تماس با ما) و برای اطلاعات بیشتر از چگونگی و شرایط خدمات پس از فروش به صفحه رویه های بازگرداندن کالا مراجعه کنید .
پیشنهاد شگفت انگیز
1- محصولات چه زمانی در طرح فروش ویژه یا شگفت انگیز قرار می گیرند ؟ آیا از قبل می توان با خبر شد ؟
امکان قرار گرفتن یک کالا در طرح فروش ویژه یا شگفت انگیز را کارشناسان روینا با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی بررسی می کنند و با توجه به محدودیت زمانی عرضه به صورت شگفت انگیز ، امکان اعلام آن از قبل وجود ندارد . اما کاربران فروشگاه می توانند با انتخاب گزینه ” به من اطلاع بده ” که در صفحه جزئیات محصول قرار دارد ، هنگام قرار گرفتن کالا در این طرح ها از طریق ایمیل یا پیامک از آن با خبر شوند .
2-آیا می توانم کالایی را که قبلاً در طرح پیشنهاد شگفت انگیز عرضه شده است و دیگر امکان خرید با آن شرایط وجود ندارد ، با همان قیمت سفارش دهم ؟
طرح پیشنهاد شگفت انگیز چارچوبی دارد که خارج از آن ثبت سفارش ممکن نیست ، بر این اساس شما تنها مدت کوتاهی فرصت دارید سفارش خود را با قیمت شگفتانگیز ثبت کنید و پس از آن قیمت ها به حالت اول بر میگردند .
3- آیا می توانم کالایی را که در طرح پیشنهاد شگفت انگیز عرضه شده است با تعداد بیش از یک عدد خریداری کنم ؟
به دلیل اینکه طرح پیشنهاد شگفت انگیز یک طرح تشویقی خرید است ، فروشگاه روینا تعهدی در قبال سفارش های تعدادی ندارد و در صورتی که امکان فروش بیشتر از یک عدد وجود داشته باشد ، هماهنگی های لازم با مشتری انجام خواهد شد .
4-اگر بلافاصله پس از ثبت یک سفارش و قبل از دریافت آن ، کالا در پیشنهاد شگفت انگیز و با قیمتی پایین تر عرضه شود، با چه قیمتی برای من محاسبه می شود؟
پیش از مرحله فاکتور شدن سفارش ، امکان تغییر سفارش بر اساس قیمت شگفت انگیز وجود دارد ولی پس از آن سفارش به هیچ وجه امکان اصلاح ندارد .
سوالات متداول درباره قیمت کالاها
1- آیا قیمت محصولات در فروشگاه روینا به روز هستند ؟
بله ، روینا به طور منظم و روزانه قیمت محصولات عرضه شده در وب سایت خود را کنترل و به روز رسانی می کند .
2- آیا برای مشتریان دائمی ، خرید با تعداد بالا و یا خریدهای سازمانی قیمت ها متفاوت خواهد بود ؟
شما میتوانید با خریدهای پیوسته از حداکثر تخفیفات ممکن برای خود و سازمان خود بهرهمند شوید .
3- آیا قیمت های روینا نسبت به بازار ارزان تر است ؟
سیاست قیمت گذاری در فروشگاه روینا مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است . به طور کلی قیمت ها در فروشگاه کاملا مناسب و رقابتی بوده و خرید از فروشگاه روینا برای مشتریان به صرفه است . قیمت های ارائه شده برای کالاها در سایت ما قیمت های خرده فروشی است که غالباً توسط تولید کننده و یا نماینده رسمی توزیع آن محصول به صورت مصوب تعیین شده است و قیمت سایر کالاها بر اساس مدل و مشخصات و همچنین کالاهای مشابه در بازار تعیین می شوند .
سیاست قیمت گذاری در روینا منصفانه است و برای هر مشتری در هر گوشه ای از کشور قیمت ها یکسان و شفاف هستند . با در نظر گرفتن امکان استفاده از طرح های تشویقی و تخفیفات ویژه کالا از قبیل ” تخفیفات مناسبتی و لحظه ای ” و ” پیشنهاد شگفت انگیز ” و سایر سرویس های ارزش افزوده سطح قیمت ها در فروشگاه روینا بیش از پیش مناسب ارزیابی می شوند .
نحوه فعالیت روینا
1- آیا فروشگاه روینا در مشهد یا سایر شهرها ، شعبه دیگر یا نمایندگی دارد ؟
روینا در هیچ نقطه ای از کشور نماینده فروش یا خدمات پس از فروش ندارد . کلیه سرویس ها و تراکنش های مالی و خدمات فروش قابل ارائه فروشگاه روینا از طریق دفتر مرکزی مشهد که آدرس آن در وب سایت مندرج است پردازش می شود .
لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از این دست ، مراتب را جهت پیگرد قانونی از طریق شماره تماس :
09215143929
به فروشگاه روینا اطلاع دهید .
توجه داشته باشید که در حال حاضر فروشگاه روینا در تمام شهرهای تحت پوشش کشور ایران تحویل پستی دارد و ، تنها خدمات ارسال و تحویل سفارش را از طریق مراکز توزیع و پخش پست جمهوری اسلامی ایران انجام می دهد و برای خرید محصولات تنها باید به وب سایت روینا مراجعه و سفارش خود را ثبت کرد .