جشنواره تخفیفات آخر تابستونی شروع شد

مشاهده + خرید
مراقبت پوست

ترتیب روتین پوستی چرب چیست؟ آموزش بهترین روش مراقبت از پوست چرب!

How to take care of oily skin

پوست چرب همیشه برای افراد آزار دهنده بوده و هست. برای مراقبت از پوست چرب باید همیشه محصولاتی را استفاده کنید که مناسب شما باشند. ترتیب روتین پوستی چرب یک راه حل بی ارزش نیست که نادیده گرفته شود. اگر این موضوع به خوبی درک و رعایت نشود، نمی تواند نقش مهمی را روی پوست شما ایفا کند. پس برای رهایی از چربی اضافی پوست و کنترل چربی پوست خود در ادامه این مقاله از مجله روینا با ما همراه باشید.

پوست چرب چیست؟

پوست چرب به پوستی گفته می شود که مدام در حال تولید چربی است و همیشه براق و خیس به نظر میرسد. تولید چربی در پوست برای همه افراد یکسان نیست و اگر برای فردی تولید چربی پوست زیاد شود، میتوان پوست آن فرد را چرب تلقی کرد. پوست های چرب همیشه درگیر جوش ها چرکی و آکنه و مشکلات متعدد دیگری هستند. اگر چربی اضافی در این پوست ها کنترل نشود به مرور زمان می تواند زیبایی را از شما بگیرد. پس باید به روتین پوستی چرب اهمیت زیادی داده شود.

چطور بفهمم پوستم چرب است؟

برای تشخیص اینکه پوستتان چرب است یا نه، نیازی نیست مراحل سخت و طولانی را طی کنید. کافیست روی پوست خود در ساعت ها مختلف از روز در سرما و گرما دست بکشید. اگر روی دست خود چربی حس کردید، اگر نوک انگشتان شما چرب شد یعنی پوستتان چرب است. اگر بعد از نگاه در آیه متوجه براقیت غیرطبیعی مشاهده کردید یعنی پوست شما چرب است. همچنین، اگر بعد از استفاده از محصولات آرایشی احساس سنگینی بیش از حد می کنید. یا نیاز به تمدید مداوم آرایش خود به دلیل پاک شدن دارید، همه این موارد می تواند به دلیل چرب بودن پوست شما باشد.

مراحل و ترتیب روتین پوستی چرب

خب برویم سر اصل مطلب، تمام تلاش و هدف ما از نوشتن این مقاله، راهنمایی شما برای یک روتین مناسب پوستی برای پوست چرب است. در ادامه به تک تک مراحل اشاره می کنیم و به شما یک ترتیب روتین پوستی چرب مناسب را آموزش خواهیم داد.

1. استفاده از شوینده مناسب پوست چرب

ابتدا برای حذف و پاک کردن چربی اضافی روی پوست خود، باید از از یک شوینده مناسب پوست های چرب استفاده کنید. استفاده از فوم شستشو یا ژل شستشوی مناسب، می تواند برای حذف چربی های اضافی روی پوست شما مناسب باشد. اما، اصلا به این فکر نکنید که از یک محصول قوی استفاده کنید تا تمامی چربی های روی پوستتان را از بین ببرید.

قیمت و خرید انواع محصول شوینده پوست

در توضیحات بالا عرض کردیم که پوست چرب یعنی پوستی که چربی اضافی تولید می کند، نه اینکه چربی تولید می کند. تمام پوست ها چربی مورد نیاز خود را تولید می کنند، اتما وقتی تولید چربی زیادتر از حد معمول شود باید آن را کنترل کرد. پس اگر سعی کنید پوست خود را تماما از چربی پاکسازی کنید، اشتباه بزرگی کرده اید. برای حفط سلامت پوست خود حتما به این نکته مهم در زمان شستشو توجه داشته باشید.

ترتیب روتین پوستی چرب چیست؟ آموزش بهترین روش مراقبت از پوست چرب! 22

2. استفاده از تونر و میسلار واتر

میسلار واتر یک محصول عالی برای از بین بردن کثیفی ها و آلودگی های روی پوست شما است. پس استفاده از میسلار واتر در صبح زود، می تواند آلودگی ها و کثیفی های باقی مانده از روز قبل و طی شب را از روی پوست شما پاک کند. در ادامه هم بعد از چند ساعت که پوست شما بعد از پاکسازی آلودگی ها تنفس کرد و به حالت عادی برگشت. استفاده از تونر برای آبرسانی و همچنین، پاکسازی چربی ها اضافی روی پوست می تواند بهترین گزینه باشد.

قیمت و خرید بهترین میسلار واتر

البته که کارایی و توانایی میسلار واتر و تونر شباهت زیادی با هم دارند اما نتیجه هر کدام تا حدودی متفاوت است. به همین دلیل ما پیشنهاد کردیم که، به روش بالا از آن ها استفاده کنید تا از مزایای هر دو در طی روز بهره ببرید.

قیمت و خرید بهترین تونر پاک کننده پوست

3. استفاده از آبرسان و مرطوب کننده

حتما از خود می پرسید که بعد از تولید این همه چربی باز هم پوستم را باید مرطوب کنم؟ بله، قطعا باید از آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید. پوست چرب یعنی، تولید چربی اضافی نه تولید چربی مناسب و به اندازه. پس بعد از شستشو یا پاکسازی پوست چرب برای داشتن یک روتین پوستی چرب باید از آّرسان و مرطوب کننده هم استفاده کنید. اگر چربی مرطوب کننده ها باعث احساس سنگینی و آزار شما می شود، می توانید از ژل های آبرسان بدون چربی استفاده کنید. این کار را هر زمان که احساس نیاز کردید و به خصوص بعد از استفاده از شوینده ها انجام دهید.

قیمت و خرید انواع آبرسان و مرطوب کننده

4. استفاده از سرم پوست مناسب

امروزه با وجود سرم های پوستی عجیب و غریب، همه در خرید و استفاده از سرم پوست تردید دارند. اما چیزی که ما همیشه در روینا به مشتریان خود می گوییم را، اینجا هم به شما می گوییم. بهتر است برای رفع نیاز خود (از بین بردن لک یا روشن کردن یا درمان چین و چروک های پوستی) سرم های پوستی مورد نیازتان را انتخاب و خریداری کنید. سپس، در روزهای مختلف از هفته، هر بار از یک سرم استفاده کنید. برای حفظ سلامت و تغذیه پوست چرب استفاده از سرم پوست بسیار مهم است.

قیمت و خرید بهترین سرم پوست

حالا که سرم های زیادی با عصاره و کارایی های مختلفی در بازارها موجود هستند. اصلا جای نگرانی ندارد، می توانید یک روز از سرم ویتامین سی، یک روز از سرم هیالورونیک اسید و سرم چای سبز یا هر سرم دیگری که خواستید استفاده کنید. عموما تمامی سرم ها برای انواع پوست مناسب هستند و هر سرم پوستی که نیاز دارید برای روتین پوستی چرب می تواند مناسب باشد. سرم ها را در هر زمان از روز که خواستید استفاده کنید، اما استفاده در صبح یا عصر که هوا خنک تر است می تواند تاثیر بهتری داشته باشد.

5. کرم دور چشم برای روتین پوستی چرب

اگر دور چشم شما تیره و دارای چین و چروک باشد، 50% زیبایی شما از بین رفته است. بله، این موضوع از تمام موضوعات بالا مهمتر و جدی تر است. استفاده از کرم دور چشم نیاز هر نوع پوست است. اما، پوست های چرب همیشه در زیبایی چشم تاثیر زیادی تری داشته اند. افرادی که پوست چرب دارند بیشتر دور چشمان شان تیره و دارای چین و چروک است.

قیمت و خرید بهترین کرم دور چشم

دلیلش چربی زیادی است که تاثیر مستقیمی روی زیبایی پوست دارد و پوست اطراف چشم که حساس تر است بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرد. حتما و حداقل هر دو روز یکبار از کرم دور چشم مناسب پوست خود استفاده کنید در غیر اینصورت، اگر تیرگی و چین و چروک دور چشم شما بیشتر شود، بازگرداندن زیبایی آن خیلی سخت تر خواهد بود. پس پیشگیری را در اولیت قرار دهید نه درمان را، زیبایی چشم یعنی زیبایی تمام صورت، از آن غافل نشوید.

6. اهمیت استفاده از کرم ضدآفتاب برای پوست چرب

روتین پوستی چرب نیاز شدیدی به استفاده از ضدآفتاب دارد. پوست چرب مانند غذایی است که در روغن ریخته شود، گرما و حرارت مستقیم می تواند آن را بسوزاند. پس، عدم استفاده از ضد آفتاب می تواند پوست شما را زیر نور خورشید بپزد و یک پوست تیره، سوخته، کدر و پر از نقص تحویلتان دهد. به استفاده از ضدآفتاب هایی که مناسب پوست چرب و حاوی SPF بالا هستند اهمیت دهید. روتین پوستی چرب مناسب اگر ضدآفتاب نداشته باشد اصلا ارزشی ندارد.

قیمت و خرید بهترین ضدآفتاب

7. ماسک صورت برای روتین پوستی برای پوست چرب

گاهی اوقات ممکن است به میسلار واتر و تونر یا هر شوینده دیگری دسترسی نداشته باشید. یا حتی، بخواهید منافذ پوست خود را عمیقا پاکسازی کنید. یا آبرسانی کامل تری برای پوست خود در نظر داشته باشید. همه و همه با استفاده از یک ماسک صورت برطرف می شود، کافیست ماسک صورت مناسب نیازتان را خریداری و استفاده کنید.

قیمت و خرید انواع ماسک صورت

مثلا ماسک تیوپی برای تخلیه جوش و منافذ باز پوست عالی است. ماسک ورقه ای و مایع، برای آبرسانی و تنظیم چربی پوست چرب گزینه مناسبی است. استفاده از ماسک های گچی و لایه برداری، برای پاکسازی تمام پوست بهترین گزینه هستند. پس ابتدا نیاز خود را بشناسید و بعد از ماسک مناسب استفاده کنید.

ترتیب روتین پوستی چرب چیست؟ آموزش بهترین روش مراقبت از پوست چرب! 11

نکات مهم در استفاده از محصولات مراقبت پوست چرب

همه توضیحات بالا برای داشتن یک روتین پوستی چرب مناسب خدمت شما ارائه شد. اما باید در نظر داشته باشید که حتما حتما لازم نیست از تمامی محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید. یا نیازی نیست که در طی یک روز از همه محصولات معرفی شده استفاده کنید. ابتدا شما باید پوست خود را بررسی کنید و بشناسید.

ببینید که پوستتان در حال حاضر چقدر چرب است؟ نیاز به پاکسازی دارد یا نیاز به آبرسانی؟ نیاز به محافظت در برابر آفتاب دارد یا نیاز به شستشو؟ با سناختن و بررسی این موارد قطعا می توانید بهترین روتین پوستی چرب را داشته باشید. استفاده بیش از حد از محصولات مراقبتی نه تنها مشکل شما را تمام رفع نمی کند، بلکه در آینده باعث کاهش سلامت و زیبایی پوست شما هم خواهد شد. پس استفاده کورکورانه و بدون آگاهی نداشته باشید.

نتیجه گیری پایانی

ما در این مقاله از روینا سعی کردیم آموزشی مناسب در زمینه روتین پوستی چرب برای شما ارائه دهیم. مراقبت از پوست چرب نیاز به توجه دارد و نمی شود با عدم آگاهی از آن به خوبی مراقبت کرد. اما، اگر قبل از هر اقدامی به خوبی تحقیق کنید و محصولات مناسب پوست چرب را خریداری و استفاده کنید قطعا، زیبایی شما هم حفظ می شود و هم چند برابر خواهد شد. در استفاده از محصولات مراقبتی پوست دقت کنید و زیاده روی نکنید. امیدواریم این مقاله توانسته باشد نیاز شما را برطرف کند. خوشحال می شویم که نظرات و تجربیات شما را در زمینه مراقبت از پوست چرب، در همین صفحه ببینیم و بخوانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا