جشنواره تخفیفات آخر تابستونی شروع شد

مشاهده + خرید
مراقبت پوست

اهمیت مرطوب کننده صورت و دست؛ مرطوب کننده مهمترین محصول روتین پوستی روزانه است!

Moisturizer is the most important product in daily skin routine

پوست صورت آینه سلامتی است و طراوت و شادابی بدن را منعکس می کند. استفاده از انواع مرطوب کننده صورت برای سلامت و شادابی و جوانی پوست صورت بسیار مهم است. یک روال ساده در مراقبت از پوست استفاده منظم و مرتب از کرم مرطوب کننده است. در ادامه این مقاله از مجله روینا، برای شما 0 تا 100 اهمیت استفاده از مرطوب کننده صورت را شرح خواهیم داد.

خواص کرم مرطوب کننده صورت برای پوست

مرطوب کننده صورت علاوه بر اینکه پوست شما را سالم و شاداب می کند، زیبایی نیز به شما می بخشد. نکته مهم در مورد پیروی از روتین کرم مرطوب کننده این است که، کرمی را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید. اگر این انتخاب به درستی انجام نشود، نه تنها پوست شما شاداب نمی شود، بلکه ممکن است سلامت آن نیز آسیب ببیند. در ادامه دلایل اصلی استفاده از کرم های مرطوب کننده توضیح داده خواهد شد. با ما بمانید.

مشاهده و خرید کرم شیر گاو ایمیجز اصل

قیمت و خرید کرم شیر گاو ایمیجز آبرسان و جوانساز پوست

خشکی پوست و سایر مشکلات آن

خشکی پوست رایج ترین دلیل استفاده از مرطوب کننده صورت است. خشکی پوست یک مشکل بسیار شایع در همه افراد حتی کودکان است. پوستی که بیش از حد خشک است و به طور مرتب مرطوب و هیدراته نمی شود، به مرور زمان حساس و تحریک می شود.

همچنین، پوست خشک و حساس با خارش همراه است که منجر به خراش و زخم های سطحی می شود. حتی پس از مدتی پوست بسیار تحریک می شود. بهترین راه برای جلوگیری از خشکی شدید پوست استفاده از کرم مرطوب کننده صورت مناسب با نوع پوست شما است. پس از مدتی استفاده از کرم مرطوب کننده، پوست خشک و تحریک شده آرام می شود و خارش از بین می‌رود.

مشاهده و خرید کرم شیر گاو ایبوگ اصل

قیمت و خرید کرم شیر گاو آبرسان و جوانساز ایبوگ

مرطوب کننده پوست را جوان می کند

علاوه بر مشکلات فوق، پوست خشک بیشتر از سایر انواع پوست در معرض چین و چروک و پیری زودرس است. کرم های مرطوب کننده با آبرسانی و نرم کردن سطح پوست، سلول های پوست را بازسازی کرده و آنها را نرم و لطیف می کنند. استفاده از کرم مرطوب کننده صورت به خصوص در فصول سرد و خشک مانند پاییز، از پوست شما محافظت کرده و ظاهری زیبا و سالم به آن می بخشد.

مشاهده و خرید کرم شیر الاغ آبی وکالی

قیمت و خرید کرم آبرسان و جوانساز شیر الاغ وکالی

تاثیر کرم مرطوب کننده صورت در از بین بردن جوش صورت

یکی از دلایل استفاده از کرم مرطوب کننده صورت که کمتر کسی از آن اطلاع دارد، جلوگیری از ایجاد لکه های سفید، لکه های تیره و جوش های عفونی است. کمی دور از ذهن به نظر می رسد که می توانید با مرطوب کردن پوست خود از آکنه های چربی جلوگیری کنید. اما از نظر علمی ثابت شده است که اگر پوست شما به اندازه کافی مرطوب نشود و خشک شود، پوست به طور خودکار شروع به تولید روغن می کند تا این خشکی از بین برود.

در بسیاری از موارد این چربی های آشکار رسالت خود را به درستی انجام نمی دهند و منافذ پوست را مسدود می کنند. در نهایت جوش های آزار دهنده ایجاد می کنند. بنابراین اگر قبل از خشک شدن پوست خود از کرم مرطوب کننده صورت استفاده می کنید، در واقع جوش های خود را از بین برده اید.

مشاهده و خرید ژل آبرسان آلوئه ورا

قیمت و خرید ژل آبرسان و جوانساز 99% آلوئه ورا

پوست خود را نوازش کنید

اگر پوست حساسی دارید و همیشه با کوچکترین بهانه ای از قرمزی، تورم، التهاب و اگزما رنج می برید، کرم های مرطوب کننده می توانند یکی از نجات دهندگان شما باشند. برخی از مرطوب کننده ها حاوی عصاره آلوئه ورا هستند. این عصاره اثر تسکین دهنده دارد و تحریک پذیری بافت های حساس پوست را تسکین می دهد.

حالا که متوجه شدیم چرا باید روزانه و طبق روال خاصی از مرطوب کننده صورت استفاده کنیم، بهتر است روی چند نکته بسیار موثر در مورد استفاده از کرم های مرطوب کننده تمرکز کنیم. در ادامه با زمان لازم برای استفاده از کرم آشنا می شوید.

حالا زمان استفاده از مرطوب کننده صورت است

مواقعی در طول روز وجود دارد که باید از مرطوب کننده استفاده کنید، اما معمولا فراموش می کنیم. بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده صورت بعد از حمام و بلافاصله پس از خشک کردن بدن است. در این زمان، رطوبت حمام، منافذ پوست شما را باز نگه می دارد و چربی ها را از بین می برد. در نتیجه، پوست شما در این زمان مانند یک اسفنج کرم را جذب می کند و شاداب می شود.

مشاهده و خرید کرم شیر الاغ صورتی وکالی

قیمت و خرید کرم آبرسان و جوانساز شیر الاغ وکالی صورتی

پس از شستن دست‌ها و صورت با آب و صابون یا مایع توالت، لایه‌های رطوبت از پوست شما پاک می‌شود و تکرار این فرآیند می‌تواند منجر به خشکی شدید پوست شود. بنابراین پس از شستن دست ها با مواد شوینده، بهتر است از کرم مرطوب کننده بدن استفاده کنید. به‌ویژه در طول اپیدمی‌ها، زمانی که دست‌ها باید همیشه با الکل و ضدعفونی‌ کننده دست ضدعفونی شوند، پوست به آرامی رطوبت خود را از دست می‌دهد.

اگر در معرض مواد شوینده مانند: مایع ظرفشویی، پودر لباسشویی یا وایتکس هستید که با پوست دست شما ناسازگار هستند. کرم مرطوب کننده دست و صورت را فراموش نکنید. این ماده به هیچ وجه برای پوست طراحی نشده و پوست را به شدت خشک می کند.

اگر از پد پاک‌ کننده لوازم آرایش یا مواد مایع پاک‌ کننده آرایش استفاده می‌کنید، در نهایت با پوست خشک مواجه خواهید شد. پدهای پاک کننده آرایش، تمام مواد اضافی را از پوست پاک می کنند و هیچ تفاوتی بین روغن های آرایشی و روغن های طبیعی پوست قائل نمی شوند. بنابراین، بلافاصله پس از استفاده از این ماده، از یک کرم مرطوب کننده و آبرسان صورت و دست استفاده کنید تا رطوبت از دست رفته را به پوست خود بازگردانید.

نتیجه گیری پایانی

همیشه به یاد داشته باشید که مرطوب کننده ها برای انواع پوست طراحی شده اند و معمولاً قابل تعویض نیستند. این بدان معناست که افرادی که پوست خشک دارند نمی توانند از کرم مرطوب کننده صورت و دست برای پوست های چرب استفاده کنند. شاید این انتخاب به پوست شما آسیب برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا